Dopadła mnie nostalgia za Warhammerem. Warhammerem, w jakiego nigdy nie grałam, Warhammerem z moich wyobrażeń. Takim-jaki-powinien-być.

Miła foczka ma swojego Warhammera, trochę innego niż ja. Z naszych połączonych mocy powstał nowy Warhammer. Na silniku Apocalypse World.

Nasz Warhammer powinien mieć małe niemieckie miasteczka z domkami z muru pruskiego. Powinien mieć złodziei, żebraków, nierobów i robotników, którzy dają tu sobie radę (albo nie). Ludzie są przekupni (por. WFRP, ed pol, s. 69) i kłamliwi, klasa społeczna jest bardzo ważna (Galeria Bohaterów, s.15). Chodzi o przetrwanie – i taniec, i śpiew. A Chaos jest odległym zagrożeniem i pokusą.

Cechy

przemoc, spryt, przetrwanie, chaos, klasa społeczna.
Przepaść społeczna to różnica między klasami społecznymi.

Przykład: Żebraczka (klasa społ. -2) próbuje wymusić całusa na przechodzącym szlachcicu (klasa społ. +2), co oznacza, że rzuca na -4. Jeśli nie uda jej się wyplątać z całej sytuacji, będziemy mogli rzucać w nią pomidorami na rynku.

Ruchy podstawowe

działanie pod presją (+przetrwanie), zagroź przemocą (+przemoc), przejmij siłą (+przemoc) [jak w Apocalypse World]

Kiedy przekupujesz kogoś lub manipulujesz, rzuć+przepaść społeczna. Możesz wydać karl-franze, by dodać 1 za 1 do rzutu (max +3). Postać niezależna w przypadku sukcesu poprosi cię o coś i jeśli obiecasz, zrobi to, co chcesz. Na 10+ tylko tyle. Czy zrobisz to później, to twoja sprawa (i konsekwencje).
Na 7-9 ona wybiera:

  • dorzuć jeszcze 1karl-franza
  • wisisz przysługę
  • już teraz daj jej gwarancję spełnienia obietnicy.

W przypadku porażki złapano cię z ręką w nocniku.

czytanie sytuacji/osoby, rzuć+spryt (+1 gdy wykorzystujesz odpowiedź MC) [podobnie jak w AW]:
na co muszę zwrócić uwagę?

  • co jest największym zagrożeniem w tej sytuacji?
  • czego on/ona/ono chce, żebym zrobił/a
  • jak mogę się wywinąć
  • jak wejść do/ wyjść z?
  • czy ta osoba mówi prawdę?
  • kto kontroluje sytuację?

Ruchy dodatkowe

Kiedy nie masz pieniędzy i próbujesz przeżyć, powiedz MC, w jaki desperacki sposób chcesz zaspokoić swoje podstawowe potrzeby i rzuć+przetrwanie. Na 10+wybierz 2, na 7-9 wybierz 1:

  • nie cierpisz z głodu (w przeciwnym razie masz -1 do wszystkich następnych rzutów, póki się porządnie nie najesz),
  • nie zastawiasz czegoś w lombardzie (w przeciwnym razie możesz odkupić to za 1karlfranz później)
  • nie zachowujesz się jak żebrak (w przeciwnym razie zmniejsz swoją klasę społeczną o -1 do czasu uzyskania jakichkolwiek pieniędzy).

W przypadku porażki cierpisz z głodu oraz dostajesz 1ranę (ppanc).

Kiedy desperacko potrzebujesz pieniędzy, powiedz MC, do czego się nadajesz (wybierz cechę). MC powie ci jakie zajęcie jest w tej chwili dostępne (adekwatnie do twojej klasy społecznej i wybranej cechy). Na 10+ zarabiasz 1karl-franza. Na 7-9 zarobisz 1karl-franza, jeśli… (MC poda ci szczegóły).

Jeśli masz umrzeć, możesz rzucić+chaos, jeśli chcesz. W przypadku sukcesu bogowie Chaosu mają cię na oku. Mogą wydać swoje zatrzymania na ciebie, żebyś zrobił to, co chcą i dać ci do tego +1 – albo MC wykona przeciwko tobie tak mocny ruch jak tylko chce, jeśli się nie zgodzisz.

  • Na 10+ nadal żyjesz. Bogowie Chaosu zatrzymują 1.
  • Na 7-9 nadal żyjesz. Bogowie Chaosu zatrzymują 3.
  • W przypadku porażki jesteś naznaczony przez Chaos. Nadal żyjesz, ale zostajesz potwornie okaleczony (zmasakrowana noga, brak oka itp): dostajesz -1 do dowolnej cechy (możesz wybrać klasę społeczną, jeśli chcesz).

W następnej scenie jesteś wyleczony (wymaż wszystkie 4 obrażenia) i znajdziesz się w sytuacji, która nie grozi ci śmiercią.

Kiedy widzisz coś potwornego (prawdopodobnie związanego z działaniem Chaosu), rzuć+Chaos. Na 10+ luz. Na 7-9 wybierz 1:

  • twoje ciało reaguje gwałtownie. MC powie ci jak.
  • Bogowie Chaosu mają na ciebie 1 zatrzymanie
  • dostajesz -1 do następnego rzutu.

Sprzęt i pieniądze

1karl-franz to:

  • jedzenie i miejsce do spania przez tydzień, jeśli nie masz zbyt dużych wymagań
  • 1 normalna łapówka
  • 1 zwykły sprzęt (np. dobra patelnia, nóż, pałka, zwykłe ubranie, buty)
  • 1 dzień podróży
  • zapłata za 1 tydzień pracy
  • wizyta u medyka

2karl-franze to:

  • zwykła broń
  • skórzany pancerz
  • tarcza (z okuciami)
  • przybory do pisania

3-4karl-franze to:

  • koń
  • narzędzia rzemieślnicze

Szumowina – klasa postaci

Imiona:
Godhardt, Bruno, Heinz, Ehrmann, Friedrich
Astrid, Barbara, Greta, Janna, Renata
Wygląd:
schorowane ciało, żylaste ciało, wychudzone ciało, pobliźnione ciało, blade ciało
arogancka twarz, ospowata twarz, przestraszona twarz, poważna twarz, poobijana twarz
Profesja:
rajfur, żebrak, oprych, porywacz zwłok, gladiator
Cechy: [+1 do dowolnej cechy, oprócz klasy społ.]
przemoc -1 spryt +1 przetrwanie+1 chaos =0 //klasa społ -2
przemoc +1 spryt -1 przetrwanie+1 chaos =0 //klasa społ -2
Ruchy, wybierz 1:
Niezauważalna wśród swoich: Ludzie znaczniejsi od ciebie nie zadają sobie trudu w odróżnieniu cię od innych żebraków, rajfurów i oprychów i tym podobnych. Rzuć+chaos. Na 10+ całkowicie unikasz konsekwencji, na 7-9 ktoś cierpi za ciebie.
Sekrety: Nikt na ciebie nie zwraca uwagi, ty widzisz wszystkich. Kiedy spotykasz kogoś, kogo uznasz za istotnego (ty decydujesz), rzuć+ spryt. Na 10+ wiesz coś kompromitującego na temat tej osoby, na 7-9 wiesz, ale brałeś w tym udział. Jeśli wykorzystasz ten fakt (tylko raz), rzuć tak, jakbyś był równy tej osobie (przepaść społ=0).
Nieczysta walka: kiedy przejmujesz siłą, rzuć+spryt zamiast rzucać+przemoc.
Widziałam gorsze rzeczy: Kiedy widzisz coś potwornego, to tak jakbyś rzucił 10+.
Skaza chaosu: Dostajesz +1chaos.
Ekwipunek:
ubranie, buty, nóż, 2karl-franze
[Hx do rozpisania później]
Ten hack nie powstałby bez tych, co przede mną, czyli: Apocalypse World, Monsterhearts, Dungeon World, Saga of the Icelanders oraz Warhammera 1ed i Galerii Bohaterów.